Artikelen over verkopen; acquisitie, relatiebeheer,
 succes, hoe maak ik een goede offerte en nog veel meer! 

Samenwerking marketing en sales

4 mei 2019 - 
Ook dit jaar hebben bedrijven weer volop
marketing- en sales ambities. 
De meest voorkomende is het aantrekken van nieuwe klanten (64%) en het verhogen van de conversie (42%) van het salesteam.

Een goede conversie ontstaat uit een effectieve samenwerking tussen sales en marketing. 
De leads die van marketing naar sales worden overgedragen zijn op dit moment vaak net voldoende (cijfer 6,5), hierin zit nog veel ruimte voor verbetering.

Hoe pak je dit aan?

Je kunt dit doen door deze 6 stappen te volgen: 

Stap 1: Definieer de juiste doelgroep. Wie wil je aanspreken en in welke specifieke sectoren of klantgroepen wil je groeien? Hoe groot is deze groep en wat weet je van ze?

Stap 2:  Stel een contactstrategie op. Zorg ervoor dat je in alle fasen van de funnel druk zet. En bepaal hierin de verantwoordelijkheden van sales en van marketing. 

Stap 3: Verspreid content die zorgt voor waardevolle marketing leads. Gebruik hiervoor een moderne automation tool. 

Stap 4: Richt een prospect database op. In deze database kun je het gedrag van de marketing leads volgen, zodat sales weet welke fasen de prospect heeft doorlopen. 

Stap 5:  Converteer deze leads tot afspraken voor de sales.

Stap 6: Geef opvolging aan de prospects ! 

Meer weten over hoe je deze processen kunt integreren binnen jouw organisatie? Neem contact met Claudia Gravesteijn:
info@force-sale.nl | 06-5321 1298 

  

Koude acquisitie en social selling

4 maart 2019 - Je hoort het steeds vaker :  'koude acquisitie is ouderwets en social selling is in'! Dat is niet helemaal waar. Natuurlijk is het zo dat als je op de verkeerde manier koude acquisitie uitvoert, de resultaten tegenvallen.


Maar ga je op de juiste manier te werk, dan is acquisitie (in combinatie met social selling) nog steeds de meest directe weg naar nieuwe klanten. 

Vallen de resultaten tegen of zie je er tegenop om de telefoon te pakken? Wil je leren hoe je alles uit je acquisitie gesprekken haalt?
Meld jezelf dan aan voor de verkooptraining

 

  



 
 
 
 
Opbellen
E-mail