Artikelen over verkopen;
acquisitie, relatiebeheer,
 succes, hoe maak ik een goede offerte
en nog veel meer! 


3 gewoontes die je succesvol(ler) maken in de sales

30 december 2019 - De juiste gewoontes zijn heel belangrijk binnen de sales. Ik zal hieronder 3 gewoontes benoemen die al voor grote verschillen kunnen zorgen.

Gewoonte 1:
Stel je begint rond 08.15 uur op kantoor. De meeste mensen openen eerst hun email. Probeer je email pas na 10.00 uur te openen. Tot die tijd doe je aan acquisitie. Dus niet meer directe acties uitvoeren,  maar zaaien.  

Gewoonte 2: 
Elke 2e en 4e dinsdagochtend van de maand in je agenda blokken voor inactieve klanten. Je belt ze op over nieuwe ontwikkelingen, bekijkt welke klanten meer omzet kunnen doen en je maakt afspraken om zaken te bespreken.














Gewoonte 3: 

Eens in de 6 weken blok je een ochtend om je netwerk persoonlijk een email te sturen. Je deelt ervaring (dit is wellicht interessant voor je) , brengt ee
n stuk kennis in of deelt de aanpak van een klant die erg succesvol was. Het onderwerp is in hoofdlijnen voor alle relaties hetzelfde, maar het begin van de mail is persoonlijk. Zo doe je bijna 200 emails in een ochtend. 


Samenwerking marketing en sales

4 oktober 2019 - 
Ook dit jaar hebben bedrijven weer volop marketing- en sales ambities. 
De meest voorkomende is het aantrekken van nieuwe klanten (64%) en het verhogen van de conversie (42%) van het salesteam.

Een goede conversie ontstaat uit een effectieve samenwerking tussen sales en marketing. 
De leads die van marketing naar sales worden overgedragen zijn op dit moment vaak net voldoende (cijfer 6,5), hierin zit nog veel ruimte voor verbetering.

Hoe pak je dit aan?

Je kunt dit doen door deze 6 stappen te volgen: 

Stap 1: Definieer de juiste doelgroep. Wie wil je aanspreken en in welke specifieke sectoren of klantgroepen wil je groeien? Hoe groot is deze groep en wat weet je van ze?

Stap 2:  Stel een contactstrategie op. Zorg ervoor dat je in alle fasen van de funnel druk zet. En bepaal hierin de verantwoordelijkheden van sales en van marketing. 



Stap 3: 
Verspreid content die zorgt voor waardevolle marketing leads. Gebruik hiervoor een moderne automation tool. 

Stap 4: Richt een prospect database op. In deze database kun je het gedrag van de marketing leads volgen, zodat sales weet welke fasen de prospect heeft doorlopen. 

Stap 5:  Converteer deze leads tot afspraken voor de sales.

Stap 6: Geef opvolging aan de prospects ! 

Meer weten over hoe je deze processen kunt integreren binnen jouw organisatie? Neem contact op met Claudia Gravesteijn:
info@force-sale.nl | 06-5321 1298 

  

Koude acquisitie en social selling

4 augustus 2019 - Je hoort het steeds vaker :  'koude acquisitie is ouderwets en social selling is in'! Dat is niet helemaal waar. Natuurlijk is het zo dat als je op de verkeerde manier koude acquisitie uitvoert, de resultaten tegenvallen.


Maar ga je op de juiste manier te werk, dan is acquisitie (in combinatie met social selling) nog steeds de meest directe weg naar nieuwe klanten. 

Vallen de resultaten tegen of zie je er tegenop om de telefoon te pakken? Wil je leren hoe je alles uit je acquisitie gesprekken haalt?
Meld jezelf dan aan voor de verkooptraining

 

  



 
 
 
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn